Chýbaš

1. februára 2014, Lukáš Kovalčík, básne

Toto sú myšlienky

prúdiace hlavou,

kráčajúc ulicami chladného večera,

do srdca mi vryté a

v srdci navždy zapísané.

Deň sa už schýlil ku koncu,

aj posledný slnečný lúč

sa stratil za končekmi bielych hôr.

Celý tento deň som prežil sám,

ďalší deň strávený bez teba.

Aká neznesiteľná dokáže byť samota,

samota mi daná bez teba.

Deň zahalila tma,

nastal chladný večer

a ja kráčam sám tmavými ulicami.

Počuť len vŕzgajúci sneh pod nohami.

Aké nekonečné ticho

prehlušujúce len štekotom vzdialeného psa

sa rozlieha krajinou.

Kráčam sám,

kráčam bez teba.

Moja ruka krehne pod neúprosným mrazom.

Nemá koho zohriať a tak

si získať i pre seba trochu tepla

spoločnej lásky a vernosti.

Ešteže je zamračené,

lebo hľadieť na hviezdy bez teba,

by iba viac schladilo tento už dosť chladný večer.

Spoza mrakov občas vykukne

mesiac v splne.

Keby mal aspoň privilégium

padajúcej hviezdy na tmavom nebi,

hneď by som si želal teba.

Kráčam po miestach, kde sme

kráčali predtým spolu,

aj keď to nebolo žiaľ často.

Kráčam popod tvoje okná

a na chvíľu sa vraciam

aspoň myšlienkou na to,

aké by to bolo keby…

Keby … som ťa nestratil.

Keby … som ťa vtedy nenechal odísť.

Keby … som ti povedal, že…

… že ťa ľúbim, že si pre mňa všetkým.

A tak ako bol tento deň

zahalený tmavým plášťom noci,

tak sa zahaľuje i odpoveď

na každé keby… .

Už aj ten štekajúci pes pochopil,

že teraz je už pánom noc.

A ja ponorený v tichu, môžem

pomaly kráčať domov sám.

Práve v týchto chvíľach,

ako i v každej minúte dňa i noci,

chýbaš a už neviem ako to zmeniť.